Pressemeddelelse 2

STHLM Furniture Fair aflyst for første gang siden 1951

Stockholm Furniture Fair må for første gang i 70 år erkende et nederlag af den verdensberømte møbelmesse, der i februar 2021 netop er meldt aflyst som følge af Covid-19 pandamien.

Vi i bestyrelsen er dybt ærgerlige, når vi smider pressemeddelelsen og erkender, at Stockholm Furniture & Light Fair 2021 ikke bliver en realitet. Vi må se konsekvenserne af pandamien i øjnene og være realistiske hvad angår de sundhedsmæssige anbefalinger, der kommer fra regeringen. Aflysningen er ikke med vores gode vilje, men vi håber og tror på forståelse, og så glæder vi os blot endnu mere til at se jer til en genforening i februar 2021.

Aflysning af verdens største møbelmesse

Publikum fra hele verden har siden 1951 strømmet til Stockholm hvert år for at deltage i verdens største møbelmesse med skandinavisk design. Messen og de håbefulde deltagere må dog erkende den første aflysning i dens 70 års levetid, da Covid-19 sætter en stopper for afholdelsen af den verdensberømte messe i februar 2021.

2020 har været et hårdt år for branchen på grund af den herskende corona-pandami. Der har været strenge rejsevejledninger, og befolkningen over hele verden har været skræmt af frygten for smittefare.

Også de nye iværksættere i Green House må vente endnu et år på at få deres ideer og produkter sat i værk, skabt netværk og mødt medierne på deres hjemmebane. Aflysningen går ud over designere såvel som de besøgende, der år for år rydder kalenderen den første weekend i februar for at deltage i Stockholm Furniture & Light Fair.